Van Ballyfobey naar Malin Head

23 juli 2016 - Ballybofey, Ierland

Vandaag om 08:15 opgestaan. Gisteravond was het een noisi avond. Er was een bruiloft en die hadden het blijkbaar goed naar hun zin. Gelukkig hebben we goed geslapen en niet last gehad van de feestvierders. Het ontbijt was een Engels ontbijt als buffet met veel warme spijzen. Gelukkig ook croissant voor Teun. Naast te toasted brood was er ook yochurt met vers fruit.

Vandaag was de bestemming Malin Head, het noordelijkste stukje van Ierland. Onderweg hebben we eerst Grianan of Aileach bezocht. Een stenen vesting uit de ijzertijd. De vesting heeft een prachtig uitzicht over de omgeving.

Vervolgens richting Malin Head. Onderweg een aantal maal gestopt om te eten en te drinken. Des te verder richting Malin Head des te smaller worden de wegen. Op Malin Head staat een seintoren en de kust wordt gemarkeerd door de wind en het water verweerde rotsen. Na een rondwandeling zijn we weer vertrokken richting Ballyfobey.

We waren rond 17:00 terug in het hotel. We hebben samen gezwommen. Moesten verplicht een badmuts op ( te huren). Goed dat we geen foto's mochten maken. Teun mocht zelfs niet in de Whirpool. Kinderen tot 16 (!).

Na het zwemmen gegeten in de bar. Het was er veel drukker dan gisteren. Er was nog net een plekje vrij voor ons. Na het eten wilde Teun nogmaals in het bad. Hij was nog niet schoon geworden in het zwembad.

Het weer was vandaag very cloudy, af en toe een bui en maximaal 18 graden. Al voelde het totaal niet koud aan vandaag.

Bij het benzine station werden we geholpen. Blijkbaar een standaard service. De auto's hebben de nummerborden een witte (voor) en gele Klein (achter).