Van Ballymena naar Balleyfobey

22 juli 2016 - Ballymena, Verenigd Koninkrijk

Vandaag om 07:30 opgestaan. Ontbijt zoals gisteren. De spullen ingepakt en uitgecheckt om 09:00.

Onze eerste bestemming was The Dark Hedges, bekend van de serie The Games of Thrones. Het regent en het is slechts 14 graden. De reistijd tot de bestemming is ongeveer 35 minuten. Op het moment dat we uitstappen is het droog. Het is nog vroeg dus er zijn maar een paar mensen. Ik schat in dat 2 uur later over de koppen kunt lopen, als je dat al zou willen. De weg is inderdaad een plaatje. Na diverse foto's heeft Teun al rijdende the road op de mobile film op genomen. De eerste bus heeft de parkeerplaats gevonden.

We vervolgen onze route richting Ballycastle. Deze plaats ligt aan de Giant Causeway route, welke we gaan volgen richting Londomderry. In Ballycastle doen we even inkopen, drinken, koekjes, fruit en broodjes met ham. Daarna vervolgen we onze route.

Onze eerste stop is een parkeerplaats, niet wetende dat we hier uitkijken op Carrick-a-Rede Rope Bridge. Na deze korte stop komen we aan bij de Rope Bridge. Eerst een sanitaire stop, een cappocino en dan kunnen we de ongeveer 1 km weg richting de Bridge nemen. Voor iemand met hoogtevrees is dit een haggelijke onderneming, zeker als iemand voor je zonodig een foto moet nemen, en jij midden op de brug bovenverwachting het ravijn rustig moet blijven wachten op de wiebelende brug. Ik kon weer rustig ademhalen na het bereiken van de overkant. Dit was alleen nog maar de heenreis. Is er nog een weg terug? Helaas wel.

De volgende stop is de Giant Causeway's. Bazaltzuilen die volgens de geleerden ontstaan zijn uit lava. Ook hier een wandering van ongeveer 1,5 kilometer. Min eerste gedachte, op afstand, was is dit nu alles. Eenmaal op de stenen was een prachtige ervaring. Teun vond het even eens geweldig. Hij kilometer van de een ' built' naar de andere. Volgens min zitten er een aantal leuke foto's tussen.

De volgende en laatste stop was Dunluce Castle. Een oud kasteel dat meer op een ruine lijkt. We hebben dit alleen van afstand bekeken. Een korte stop om vervolgens door te rijden naar ons 2e hotel in Ballyfobey. Hiermee verlaten we Noord-Ierland en zijn we in Ierland.

In het hotel hebben we in de bar gegeten met een Irisch biertje en een koffie na.