De reis naar Belfast en Bellymena

20 juli 2016 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Vandaag met de reis naar Ierland begonnen. 09:10 thuis vertrokken naar het station in Doetinchem. Daar stonden 2 treinstellen. De andere trein ging natuurlijk eerder. De onze vertrok zoals we hadden gepland. In Arnhem hadden we nethes aansluiting met de trein richting Schiphol Airport. Teun heeft in Arnhem uitgecheckt (Arriva) en ingechekt (NS). Bij controle in de trein bleek het inchecken niet helemaal goed te zijn gegaan. Mijn kasrt was zowel in- als uitgechekt. De conductrice had goede zin en ik mocht op het volgende station inchecken (Driebergen).Op Schiphol was het een normale drukte. We hadden ruim voldoende tijd voordat we vertrokken. Boardingtime 13:50. Gepland vertrek 14:30.

Via gate D6 werden we met een bus naar een platform gebracht. Hier stond een Fokker City Hopper klaar. De vlucht ging smooth. We zijn na 01:40 minuten geland op het vliegveld van Belfast (George Best). Na de douane hebben we de auto opgehaald. Een Opel Adam zonder automaaat. We kregen de koffer niet in de kattebak. Bleek dat je bij het openen op het embleem moet drukken. Daarna rijden maar. En natuurlijk links rijden. Dat is wel effe wennen. Met de linkerhand schakelen. Maar we zijn goed aangekomen, dankzij navigator Teun en de tomtom van mijn mobiel.

In het hotel werden naar one kamer gebracht door een portier. Hij heeft ons netjes uitgelegd hoe alles werkt. Daarna eten bij Frattini, Italiaans restaurant. Teun een pizza en ik lasagne. Bij de vraag of Teun nog een cola wilde antwoorde hij: yes doe maar. Als afsluiting een Irisch coffee genomen, maar die smaken bij ons toch beter.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rudi Rexwinkel:
    20 juli 2016
    leuk, zit Frattini bij het hotel?